tirsdag den 22. november 2011

Dukke projekt

Så skal der fremstilles en dukke, men hvilken dukke!!!



 Første skridt på vejen til et nyt liv!
Idag går turen til Sønderborg for at indkøbe materialer til dukke fremstilling, og så må vi jo se hvad resultatet kan ende med - men jeg kan da godt løfte sløret så meget, og fortælle at hensigten er at fremstille en skovtrold - men et er hvad hensigten er et andet er det færdige resultat.

Så kom jeg igang med at skabe en dukkekrop, og der skal ikke være nogen tvivl, det er ikke nemt.
Jeg synes mine forberedelser til projektet har været 100% og jeg har gjort mig nogler overvejelser i forhold til de fysiske rammer, og det er også meget godt.
Mht. til valg af målgruppe havde jeg umiddelbart tænkt børnehaveklasse, men det må jeg erkende ikke er muligt, det er simpelthen for svært og det kræver at der er helt styr på motorikken, da det ikke er nog at gøre en ting af gangen, man skal både magte at vikle plade vat om skelettet, samtidig med at det skal forblive på skeletter, man skal kunnedet holde pladevattet på plads mens man syr og samtidig forsøger at forme en krop. - Jeg synes det er svært -
I den bog jeg har brugt som "opskrift" bog til at fremstille min dukke, står der ikke at man skal beklæde "vat dukken" med stof, det har jeg valgt at gøre, da jeg synes det var vanvittigt svært at få pladevattet til at  forblive på skelettet. Derfor måtte jeg udover det planlagte finde en takkesaks, og et pudebetræk, som jeg klippede til og derefter syede omkring hele skelettet.
Det ser ikke ud som jeg havde håbet på, men tøj pynter jo på meget!!!
Min dukkekrop kan sidde ligge på nuværrende tidspunkt, men projektet er kommet et stykke af vejen.
Næste skridt vil være at få skabt et hoved, som skal monteres på skelettets halsstykke.
Jeg glæder mig meget til at forsøge at skabe et ansigt, hvor jeg forhåbentligt formår at få skabt noget udtryk.

Så kom dukken min under en symaskine, for vil man være en god pædagog skal man kunne sy på symaskine!!!!!!
Når det så er sagt, så var det vidst også en nødvendighed, da jeg ikke kunne holde pladevattet på rette plads og dermed give dukken en nogenlunde facon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar